Jak dźwig samojezdny pomaga w budowie żurawia wieżowego?

Spis Treści:
Dlaczego kierownicy budów korzystają z żurawi samochodowych do wznoszenia dźwigów wieżowych? Przeczytaj o tym, jak nasze maszyny pomagają w montażu wieżowych kolosów.
Rodzaje żurawi
Żuraw samojezdny (samochodowy, samobieżny) to dźwignica na specjalnie skonstruowanym podwoziu samochodowym. Wykorzystuje się ją głównie do prac montażowych i przeładunkowych.
My korzystamy z dźwigów GROVE GMK 3050. Długość wysięgnika podstawowego naszych żurawi wynosi 38,10 m, gdzie udźwig maksymalny to 50 t. Dodatkowo dzięki 15-metrowej przedłużce kratowej, żuraw samojezdny dysponuje w sumie 53-metrowym wysięgiem.
Żuraw wieżowy (budowlany) to dźwignica o pionowym maszcie i poziomym wysięgniku. Taki dźwig podnosi ładunki na haku opuszczonym na linie z wysięgnika. Aktualnie największy żuraw na świecie to KRØLL K10000. Posiada wysięgnik o długości 100 m, a jego udźwig maksymalny to 240 t do wysięgu 44 m, oraz 120 t do 82 m.

Czas na zlecenie!
W poniedziałkowy poranek dzwoni do nas Pan Mariusz, który jest kierownikiem budowy na jednym z nowopowstających krakowskich osiedli.
– Dzień dobry! Wiem, że jest szczyt sezonu, ale wystawiła nas jedna firma. Potrzebujemy dźwigu do rozstawienia żurawia wieżowego.
W ustalonym terminie nasz operator przyjeżdża dźwigiem samochodowym na budowę. Pan Mariusz już na niego czeka z Ekipą! Najpierw czas na rozładunek kratownic z ciężarówki. Do tego zadania potrzebny jest żuraw samojezdny o odpowiednim udźwigu.
– Tam mamy dwa elementy 13-metrowe i trzy 4-metrowe, a na nich znajdzie się jeszcze obrotnica i kabina żurawia – wylicza kierownik. – Przed waszym przyjazdem dostarczono nam kotwę. Robotnicy ją uzbroili i zalali betonem. Poczekaliśmy 2 tygodnie i dzisiaj przystępujemy do montażu – kończy.
Zabieramy się za pracę. Dźwig samojezdny rozładowuje elementy o kratownicowej konstrukcji. Podnosi pierwszy z nich do pionu i przenosi na przygotowaną wcześniej podstawę z kotwą. Element zostaje przytwierdzony. Robotnicy umieszczają smar w newralgicznych miejscach, aby wyeliminować skrzypienia podczas pracy żurawia wieżowego.
Czas na kolejną kratownicę o tej samej wysokości. Obie scalane są ze sobą za pomocą sworzni (elementu przenoszonego obciążenia zginające i ściskające). Ma to na celu zadbanie o bezpieczeństwo i stabilność żurawia.
Następnie montaż żurawia wieżowego wchodzi w kulminacyjną fazę. Nasz dźwig samojezdny podnosi obrotnicę wraz z kabiną operatora w kierunku szczytu wieży. Po scaleniu pionowych elementów – czas na poziome. Dźwig samochodowy unosi najpierw przeciwwysięgnik, a później złożony przez budowlańców 40 m wysięgnik.

Po scaleniu konstrukcji trzeba założyć jeszcze obowiązkowy balast fundamentowy, który podnosi dźwig na przeciwwysięgnik. Pozostało jeszcze przeciągnąć stalową linę oraz zamontować zblocze z hakiem na wysięgnik.
Teraz nowo postawiona maszyna musi przejść pomyślnie testy i dostać pozwolenie na pracę. Nam pozostaje złożyć nasz dźwig samojezdny i pojechać na kolejne zlecenie!
Jeżeli chciałbyś przeczytać więcej o rozładunku żurawia wieżowego za pomocą żurawia kołowego, to naszą historię z innej realizacji możesz znaleźć ➝ tutaj.
Potrzebujesz na budowie podnieść elementy do 50 t? Zamiast żurawia wieżowego możesz zastosować ➝ nasz dźwig samojezdny. To zaoszczędzi Twój czas i pieniądze.
Czeka na Ciebie montaż żurawia wieżowego? Jesteś kierownikiem budowy? Zadzwoń śmiało pod numer: +48 502 602 577. Z chęcią Ci pomożemy!
ZOBACZ TEŻ WPISY NA NASZYCH SOCIAL MEDIACH:
DOBIERZEMY DLA CIEBIE OPTYMALNY SPRZĘT Z NASZEJ FLOTY!
SZYBKI KONTAKT

Wybierz zdjęcie maszyny, która ułatwi Ci pracę!