Wybierz zdjęcie maszyny, która ułatwi Ci pracę lub leć czytać dalej

Specjalny sposób na szybki transport stropów prefabrykowanych

Specjalny sposób na szybki transport stropów prefabrykowanych
dzwig na budowie
Podziel się na:
Czas czytania: 5 minuty

Betonowe elementy prefabrykowane to coraz częstszy widok w nowoczesnym budownictwie. Pozwalają one na znaczne przyspieszenie prac konstrukcyjnych i zwiększenie efektywności całego procesu budowy. Przy takich działaniach przydatne okazują się dźwigi. Skawina czy inne okoliczne miejscowości bardzo mocno rozwijają projekty oparte o te komponenty. W tym artykule powiemy trochę więcej o rodzajach stropów i ich transporcie. Zachęcamy do przeczytania! A na końcu znajdziesz film!

Strop prefabrykowany — czy jest opłacalny?

Betonowe elementy prefabrykowane zyskują na popularności. Ale to już pewnie wiesz. Jednak czy są opłacalne? Jak zwykle… to zależy od kilku czynników. Na początku warto zaznaczyć, że ich główną zaletą jest możliwość znacznego przyspieszenia prac budowlanych, a także charakteryzują się wysoką jakością wykonania. Natomiast planując taką realizację, będziesz musiał również zainwestować w żuraw na budowie. Zacznijmy jednak od początku.

Czym jest prefabrykat?

Prefabrykat to gotowy element konstrukcyjny wykonany w fabryce. Następnie transportowany jest na budowę. Tam dźwigi samojezdne lub wieżowe przenoszą je w odpowiednie miejsca. Takie betonowe elementy prefabrykowane stosuje się na różnych etapach działania. Można je spotkać już podczas powstawania fundamentów, stropów i ścian. Dzięki standaryzowanemu procesowi produkcji, taki prefabrykat eliminuje błędy wynikające ze zmiennych warunków atmosferycznych.

strop prefabrykowany transportowany zurawiem samojezdnym

Jakie są typy stropów?

Stropy to kluczowe elementy konstrukcyjne budynków. Ich zadaniem jest przenoszenie obciążeń użytkowych oraz zapewnienie stabilności. Co więcej, wpływają na izolację termiczną i akustyczną pomieszczeń. Wyróżniamy kilka podstawowych typów tych elementów:

  • Monolityczne — wylewane na placu budowy. Charakteryzują się dużą wytrzymałością oraz jednolitą konstrukcją. Wymagają jednak sporo czasu na wykonanie, a także odpowiednich warunków pogodowych. 
  • Gęstożebrowe — składające się z belek i pustaków wypełniających. Są stosunkowo lekkie i łatwe w montażu. W tym przypadku często potrzeba dodatkowego zbrojenia, aby zwiększyć nośność stropu.  
  • Prefabrykowane — wykonane z gotowych elementów, np. płyt kanałowych, transportowanych na budowę. W ich montażu często pomagają dźwigi samojezdne. Jest to szybki sposób na budowę, coraz częściej spotykany i opłacalny w branży.

Ile kosztuje strop prefabrykowany?

Koszt stropu prefabrykowanego, podobnie zresztą jak cena dźwigu zależy od wielu czynników. Zależnymi w tym przypadku będzie:

  • rodzaj płyt, 
  • ich grubość, 
  • czy rozmiar. 

Średnia kwota, jaką należy zapłacić za tego typu elementy, waha się od 150 do 400 zł/m2. Do tego doliczyć trzeba całą kwestię logistyczną. Transport wielkogabarytowy z fabryki na miejsce realizacji. W takich przypadkach wynajmuje się również dźwigi (Skawina, Balice, Zielonki i inne okoliczne miejscowości często decydują się na wypożyczenie takiego sprzętu z terenu Krakowa). Żurawie na samochodach są mobilne i szybkie w obsłudze. Umożliwiają również efektywne manewrowanie dużymi elementami, minimalizując ryzyko uszkodzeń. Analizując czy strop prefabrykowany się opłaca, musisz wziąć pod uwagę wszystkie plusy i minusy tego typu materiału. 

dzwig na budowie

Transport betonowych elementów — klucz do sprawnej budowy 

Prefabrykat wymaga odpowiedniego transportu. Prawidłowo zaplanowana logistyka pozwoli na szybką pracę i ograniczy przestoje na budowie. Prócz tego należy wynająć dźwigi samojezdne do załadunku i rozładunku. O czym jeszcze trzeba pamiętać, organizując przewóz?

Zobacz również:  Rozładunek tirów za pomocą dźwigu

Jak wygląda transport stropów prefabrykowanych?

Betonowe elementy prefabrykowane są produkowane w fabrykach i przewożone na plac budowy. Kluczowymi elementami przy transporcie są:

  • współpraca z firmą transportową — konieczne będzie wykorzystanie pojazdów o odpowiedniej ładowności, 
  • zabezpieczenie ładunku — aby uniknąć uszkodzeń w trakcie przewozu, 
  • optymalna trasa transportu — duże gabaryty wymagają szerokich dróg, trzeba również pamiętać o ograniczeniach tonażowych. Z podobnymi wyzwaniami mierzymy się, organizując dojazd naszych dźwigów. 
dzwig do prefabrykatow

Po co żuraw na budowie?

Żurawie to dość częsty widok na budowie. Zazwyczaj spotkać możemy wieżówki, natomiast dźwigi samojezdne są równie potrzebne w wielu sytuacjach, np. jeśli chodzi o szybki transport stropów prefabrykowanych. Oto kilka powodów, dla których warto rozważyć wynajem dźwigów 50 t. 

  1. Elastyczność i mobilność — żurawie samojezdne są maszynami na samochodzie, dzięki czemu mogą z łatwością przemieszczać się po placu budowy i znajdować się akurat tam, gdzie są potrzebne.
  2. Pełne wyposażenie — wynajmując dźwigi, masz pewność, że mają komplet zawiesi, pasów transportowych i własne przeciwwagi. Przyjeżdża sprzęt gotowy do pracy z doświadczonym operatorem za sterami. 
  3. Zakres pracy wystarczający do wykonania większości działańżuraw Grove GMK 3050, który znajduje się we flocie EHC posiada udźwig 50 t oraz solidny 38,10 m wysięgnik podstawowy (z możliwością przedłużenia go o 15 m).

Zdesperowany Klient potrzebował przetransportować płyty stropowe

Czwartkowe przedpołudnie. Dzwoni telefon.

Dzień dobry.  EHC Karol Zagajewski sp.k. wynajem podnośników koszowych i żurawi samojezdnych. W czym mogę pomóc? – Rozpoczyna rozmowę Dyspozytor. 

Witam serdecznie. Potrzebuję wynająć wasz dźwig 50 t. Tylko mam, jak to się mówi, nóż na gardle. Zaraz będzie u mnie transport z prefabrykatami, ale nasz żuraw na budowie ma za mały zasięg. Da radę coś na już ogarnąć? – Pyta Klient.

Oj ciężko będzie. Ale zorientuje się, jak tam wygląda realizacja, na której właśnie jest dźwig i dam znać do 2 minut. – Odpowiada Maciek. 

Dyspozytor wykonuje telefon do Operatora Karola. 

Cześć, słuchaj. Pilna robota wskoczyła. Kończycie może ten rozładunek, na którym jesteś? – Podpytuje Maciek. 

Właśnie składam dźwig. Mogę jechać dalej. – Odpowiada Karol. 

Maciek oddzwania do Klienta. Ustalają wszystkie formalności, a Operator jedzie na miejsce zlecenia. Na szczęście jest po dobrej stronie Krakowa. Po 30 minutach melduje się na realizacji.

Hej, tutaj zaczynamy montować. – Wskazuje na bliższą stronę budynku jeden z Pracowników. 

Cześć, widzę Tira z materiałami. W które miejsce przenosimy? – Operator od razu analizuje, gdzie najlepiej będzie ustawić dźwig. 

dzwigowy i pracownik rozmowa

Karol parkuje w optymalnym miejscu. Wysuwa podpory. Kładzie podkłady. Poziomuje żuraw i przygotowuje dźwig do prac. 

Jestem gotowy. Zaczynamy? – Sygnalizuje Operator. 

Słuchaj. Są dwa rodzaje płyt. Jedne będziemy brać trawersem, drugie zawiesiami. Najpierw zaczniemy od zawiesi i przeniesiemy je na miejsce obok budynku. – Informuje Klient. 

Dobra, działamy!

Czy udało się przetransportować te płyty prefabrykowane bez komplikacji? Dalszą część historii obejrzysz w filmie na naszym kanale YouTube! 

Nasze dźwigi (Skawina, Balice, Modlnica, Zielonki czy inne miejscowości dookoła Krakowa) obsługują wiele zleceń. Zasubskrybuj nasz kanał, żeby być na bieżąco z fajnymi realizacjami.

Masz przed sobą podobne działania? Dawaj znać pod numer telefonu +48 502 602 577.  Kto wie, może i Ty znajdziesz się na naszym kolejnym filmie? A jeśli potrzebujesz szybkiej wyceny, to już teraz możesz wypełnić formularz na naszej stronie. https://www.ehc-krakow.pl/szybka-wycena/ 

ZOBACZ TEŻ WPISY NA NASZYCH SOCIAL MEDIACH:

DOBIERZEMY DLA CIEBIE OPTYMALNY SPRZĘT Z NASZEJ FLOTY!

SZYBKI KONTAKT

PRZECZYTAJ NASZE INNE WPISY BLOGOWE