Wybierz zdjęcie maszyny, która ułatwi Ci pracę lub leć czytać dalej
Oglądałeś film Dezerter? Pomagaliśmy w jego powstaniu!

Spis Treści:
Tym razem nasz podnośnik koszowy przeniósł się w czasie do lata 1944 roku. Spotkał tam niemieckiego żołnierza Waltera Proska, który wylądował we wsi Rokitno. Przeczytaj, jak zwyżka kołowa pomagała w nagraniu scen do tego filmu! Zdradzimy, że wykonywała tam oświetlenie.
Oświetlenie, czyli najczęstsza praca podnośnika na planie filmowym
I to zdecydowanie! Szczególnie w przypadku scen plenerowych. Potrzebują one dobrego doświetlenia, aby mogły osiągnąć zamierzony efekt na wielkim ekranie. Najczęściej w tym przypadku wykorzystuje się podnośniki o dużym wysięgu. Dzięki temu ma się większą mobilność w ustawianiu światła na wysokości.
Jak montowane jest oświetlenie dla planu filmowego na podnośniku?
Jeszcze zanim dojdzie do montażu, przygotowana zostaje odpowiednia koncepcja. Wszystko po to, aby ustawiona na koszu konstrukcja była stabilna i bezpieczna. Po przyjeździe podnośnika koszowego na plan filmowy wykonuje się następujące kroki:
- Instruuje się operatora zwyżki kołowej, które lokacje mają zostać doświetlone.
- Zgodnie z ustaleniami podnośnik samochodowy zostaje ustawiony w najlepszym możliwym miejscu. Tak, aby jego wysięgnik był w stanie sięgnąć wraz z lampą w punkt wskazany przez kierownika produkcji.
- Po rozłożeniu zwyżki wyznacza się strefę bezpieczeństwa. Przestrzeń z brakiem możliwości wejścia odgradza się pachołkami i taśmą ostrzegawczą.
- Teraz przychodzi czas na zamontowanie wcześniej przygotowanej konstrukcji wraz z lampą do kosza. Operator podjeżdża nim blisko ziemi, a pracownicy z planu filmowego rozpoczynają swoją pracę.
- Gdy wszystko zostaje skręcone, pozostaje doprowadzić źródło prądu. Na miejsce dostarczane jest specjalne zasilanie. Przetwornik umieszcza się w koszu lub zostawia na ziemi.
- Na sam koniec przychodzi czas na testy. Konstrukcja wraz z obudowaną platformą jest windowana do góry. Kontrolowany jest przepływ prądu. Następnie sprawdza się, czy światło z zamontowanej lampy odpowiednio oświetli przewidziane do nagrań lokalizacje.

Praca w kilku lokacjach podczas kręcenia filmu Dezerter
Nagrania do filmów pełnometrażowych często rozciągnięte są na miesiące, a czasem nawet lata! W związku z tym, jak można się domyślić, są realizowane w różnych lokalizacjach. Tak też było na tym zleceniu podnośnikiem koszowym. A wszystko zaczęło się w pewien poniedziałkowy poranek:
– Dzień dobry! Będziemy zaczynać nową produkcję. Mamy kilka lokacji w Krakowie. Potrzebowałbym zwyżki do wykonania oświetlania. Widziałem na waszej stronie, że często jesteście na planach filmowych. Dacie radę mi pomóc?
Zapowiada się dłuższa realizacja. Karol dopytuje o szczegóły. Jak się okazuje po krótkiej rozmowie, nasze podnośniki będą potrzebne w różne dni przez okres 3 miesięcy. Zabieramy się za wypełnianie grafiku.
W pierwszej lokalizacji pojawiamy się za dnia. Doświetlenie ma dotyczyć scen nagrywanych we wnętrzu budynku. Brak tam odpowiedniej przestrzeni, aby jednocześnie zmieścili się aktorzy i lampy. Dlatego postanowiono ustawić je na koszu podnośnika od zewnątrz. Operator zwyżki Krzysiek, po poznaniu szczegółów od Kierownika produkcji, bierze się za rozstawienie zwyżki. Następnie pracownicy montują lampę na koszu.

Przychodzi czas na testy oświetlenia. Wszystko działa prawidłowo. Można rozpocząć działania! Na tej lokacji Krzysiek pozostanie jeszcze 8 godzin. Po kilku dniach znowu powracamy na plan filmowy. Tym razem nasza zwyżka jest potrzebna do nagrania scen nocnych. Historia z montażem oświetlenia zatacza koło i znowu pojawia się ono na koszu naszego podnośnika.

Na tej realizacji operatorem jest Vasyl. Towarzyszy on kręceniu scen w otwartej przestrzeni. Zza zwyżki podgląda pracę aktorów. Spędzi tu całą noc. Mimo że zostanie nagrane tylko parę kilkusekundowych ujęć.
Mija kilka dni i znów pojawiamy się na innej lokalizacji przyszłego filmu Dezerter. Tym razem zadanie specjalnie otrzymuje zwyżka H-45. Ponownie pomaga w oświetleniu. Jednak teraz sceny będą bardzo gorące. Nasz podnośnik koszowy uczestnicy w pożarze wioski!
Operator Przemek, podobnie jak we wcześniejszych realizacjach dla tego Klienta, przygotowuje zwyżkę do montażu oświetlenia. Następnie ustawia je w odpowiednim miejscu. Jest akceptacja. Teraz Przemek może czekać na kulminacyjną scenę: pożar!

Dla tego Klienta pracujemy łącznie kilkanaście dni. Efekty tych działań można obejrzeć na wielkim ekranie. Poniżej zamieszczamy jego trailer: https://www.filmweb.pl/video/Spot/nr+1+polski-54907
Zajmujesz się produkcją pełnometrażową? Poszukujesz firmy z podnośnikami do wsparcia oświetlenia dla planu filmowego? Mamy duże doświadczenie w tej branży! Zadzwoń pod numer +48 502 602 577. Chętnie pomożemy w realizacji Twojego projektu!
ZOBACZ TEŻ WPISY NA NASZYCH SOCIAL MEDIACH:
DOBIERZEMY DLA CIEBIE OPTYMALNY SPRZĘT Z NASZEJ FLOTY!
SZYBKI KONTAKT
