EHC od kuchni: Wywiad z Anną Kmiecik, specjalistką ds. PR i marketingu

Jak wygląda praca w EHC
  • Dodano: 28.02.2019

  • Przez: EHC Karol Zagajewski

Z firmą EHC Karol Zagajewski związana od 2015 roku. Zajmuje się tam koordynacją działań marketingowych. To nie lada wyzwanie, szczególnie, że branża nie należy do najłatwiejszych. Poznajcie Annę Kmiecik, naszą specjalistkę ds. PR i Marketingu. Postanowiliśmy ją podpytać o to, jak wyglądają jej działania w naszej firmie i jak to wszystko się zaczęło.

Marketingiem i promocją w naszej firmie zajmujesz się już od 3,5 roku. Co zdecydowało o wyborze EHC?

– Pamiętam czas, gdy zatrudniałam się w naszej firmie. Byłam świeżo po studiach, z praktykami nabytymi głównie w agencjach i organizacjach non-profit. Już wtedy wiedziałam, że nie chcę pracować pod względem promocji dla wielu Klientów. Wolałam wybrać jedną firmę i tam zająć się całościowo marketingiem.

A dlaczego właśnie EHC? W firmie spodobała mi się atmosfera i – nie ma co ukrywać-  też oferowane warunki pracy. Jestem osobą, której wszędzie pełno. Często udzielam się w różnych działaniach, pomagając innym firmom czy organizacjom non-profit. Z tym wiąże się to, że czasem potrzebuje dnia wolnego, żeby coć załatwić. Dzięki temu, że EHC jest firmą rodzinną i ma takie, a nie inne podejście do pracownika, jestem w stanie realizować się również w innych miejscach – a to bardzo mi odpowiada.

Dlaczego dźwigi i podnośniki?

– Od zawsze wiedziałam, że praca marketera wiąże się z tym, że ma się styczność z różnymi branżami. Lubię ciężkie tematy. Wymagają one więcej pracy, ale widząc efekty wdrażanych działań promocyjnych, satysfakcja jest podwójna.

Dźwigi i podnośniki? Temat trudny, czyli duże wyzwanie. Nie ma wielu firm w tej branży, które prowadziłyby tak obszerne działania marketingowe, jakie wdrażamy w EHC Karol Zagajewski. Musimy więc eksperymentować, bo nie ma kogo „podpatrzeć”.

Często stosując różne zabiegi marketingowe, jesteśmy w tym pierwsi na rynku w naszej branży! Szczerze mówiąc, lubię to i bardzo mi się podoba, że właściciel firmy nie jest zamknięty na nowe formy promocji.

Jak wygląda praca w EHC

EHC to firma rodzinna. Jak pracuje się w takiej firmie? 

– Ze względu na to, że jest to firma rodzinna, praca jest trochę inna. Wynika to z odmiennych potrzeb firm rodzinnych od pozostałych organizacji. Tu oprócz styczności z właścicielem ma się również kontakt z jego rodziną. Otrzymuje się też więcej wsparcia, bo atmosfera jest bardzo rodzinna.

A czym różni się taka praca od pracy w agencji czy korporacji?

– Hmmm… Myślę, że kilkoma rzeczami:

  1. Jest to praca po stronie jednego Klienta. Dzięki temu można naprawdę dobrze poznać jego potrzeby, jak i odbiorców jego produktów. To z kolei wiąże się z tym, że jesteśmy w stanie jeszcze lepiej dopasować komunikaty reklamowe.
  2. Często ma się kontakt z innymi firmami rodzinnymi, a z tych spotkań można wyciągnąć naprawdę dużo inspiracji.
  3. Najważniejsze! Nie ma tu wyścigu szczurów. Wszyscy gramy do jednej bramki i staramy się siebie wspierać.

Na co dzień zajmujesz się wieloma aspektami marketingu. Branding, copywriting, analityka. Który Cię najbardziej kręci i dlaczego?

– Nie ma tak naprawdę jednej rzeczy, która by mnie kręciła, ponieważ największą przyjemność sprawia mi obserwacja efektów działań, które wdrażamy. Widzę, jak rośniemy, mamy coraz więcej Klientów, co przekłada się na obroty. Dostrzegam, że to, co robimy, rzeczywiście działa. Patrzę na marketing bardzo całościowo. Jednak w działaniach promocyjnych mocno stawiam na komunikację PR i relację z Klientem.

Jakie działania marketingowe prowadzicie?

– Działamy w wielu obszarach marketingu. Można nas znaleźć na Facebooku, Instagramie, Linkedinie i Youtubie. Prowadzimy też płatne kampanie Google Ads i inwestujemy w działania SEO.

Posiadamy także firmowego bloga. Główny nacisk kładziemy w nim na merytorykę. W ramach ciekawostki zdradzę Wam, że wszystkie nasze teksty przechodzą przez ręce specjalistów, którzy sprawdzają je pod względem technicznej poprawności.

Współpracujemy również na stałe z portalem Deccoria.pl, gdzie mamy swój dział Ekspert Na Wysokości. To wszystko spaja oczywiście analityka, która nieraz pozwala nam wyciągnąć zaskakujące wnioski.

Czy możesz opowiedzieć jakąś anegdotę związaną z firmą?

– Jestem osobą, która uważa, że jeśli coś ma być dobrze napisane lub zrobione, to trzeba to po prostu poczuć na własnej skórze. Dlatego też, gdy planuję wdrożyć nowe działania marketingowe, zdarza mi się jeździć na realizacje, żeby podpatrzeć, jak usługi naszej firmy wyglądają w praktyce.

Kiedyś wpadliśmy na pomysł, aby pojawić się w mediach ogólnodostępnych, nie tych branżowych. Jak się okazało, dużym wyzwaniem było dostać się do prasy z podnośnikami dźwigami. Wymyśliłam więc projekt „Kraków z wysokości”. I tak to właśnie, pewnej zimy, jeździłam podnośnikiem ze znajomym fotografem po całym Krakowie i robiliśmy zdjęcia z wysokości. Wysłaliśmy je później do kilku mediów. Zostały one opublikowane m.in. w Gazecie Wyborczej.

Jak widać, moja praca nie opiera się jedynie na siedzeniu w biurze i klepaniu w klawiaturę, czasami wychylam nosa zza komputera i działam w terenie, by podpatrzeć, jak wygląda praca operatorów od kuchni. : )

Jak wygląda praca w EHC

Jak wygląda praca w EHC

A co w czasie wolnym?

– W czasie wolnym jestem często bardzo aktywna i jak się okazuje, również mam do czynienia z wysokościami – często chodzę po górach. Poza tym dużo czytam i jestem miłośniczką planszówek.

Jakie plany promocyjne na 2019 rok?

– W tym roku chcemy zintegrować działania w mediach społecznościowych. Będziemy kłaść duży nacisk na komunikację wideo. 2019 rok to także dziesięciolecie naszej firmy, dlatego dla naszych Klientów planujemy stworzyć specjalne wydarzenie. Nie chcemy jednak wchodzić w szczegóły, ponieważ mamy dla Was jeszcze kilka niespodzianek. : ) Bądźcie z nami na bieżąco na Facebooku i firmowym blogu, a na pewno niczego nie przegapicie.

Newsletter

NASI KLIENCI

Wszelkie prawa zastrzeżone EHC promopixel.pl